Konservative siger fortsat nej til fjernvarmeplanen

Konservative i Horsens har fortsat ikke set argumenter, der får os til at rokke i modstanden mod Fjernvarmeplanen, og derfor stemmer vi imod en garanti til projektet som økonomiudvalget har indstillet til byrådet.

Økonomiudvalget har indstillet til byrådet, at kommunen stiller en garanti til Fjernevarme Horsens A/S, når de skal igang med det store fjernvarmeprojekt.

Det står helt fast, at Konservative ikke kan tiltræde en garanti for et anlæg, som bygger på et så ekstremt misvisende og mangelfuldt grundlag, hvilket vi gang på gang har bevist er tilfældet. Der er ikke hold i de beregninger der ligger til grund for projektet, så det er efter vores overbevisning, at gamble med kommunens penge, at stille garanti for projektet.

Det vil jo ende med, at kommunen står med regningen, eller at fjernvarmebrugerne står med den. På begge måder ender regningen hos borgerne, og det vil Konservative ikke være med til.

Vi har stemt imod fjernvarmeplanen, og det står vi ved, da vi endnu ikke har set eller hørt argumenter eller beregninger der kan rokke ved den beslutning.