Allan Hjorth

Allan Hjorth stiller op til byrådet i 2017, hvor han er partiets spidskandidat.
Jeg har været aktiv i politik i 5 år, men altid stemt konservativt. og ser mig selv som en social konservativ, med et naturligt snert af erhvervs/grøn politik, og med et naturligt kulturelt fokus. Jeg vil til en hver til bruge min sundfornuft, i stedet for at haste sager i gennem.

En stemme på mig er en stemme på sund fornuft, og mere for pengene.
Selv om jeg efterhånden har boet i Horsens i 20 år, har jeg stadig den nordjyske sindighed, og tænker tingene igennem inden der handles, og den form for sund fornuft har vi brug for i en by i rivende udvikling, og hvor der de kommende år skal tages meget vigtige beslutninger for by, og ikke mindst borgerne.
Frit valg i Fjernvarme sagen, vil jeg kæmpe for til det sidste, da det viser tydeligt hvad der kan ske for borgerne, når byråds medlemmer ikke sætter sig ind i sagerne, hvor jeg er meget imod den tvungne del, som stavnbinder borgerne, op en fordyrende løsning, som heller ikke er grøn nok.

Socialt har vi store udfordringer, og måske var det på tide at se realiteterne i øjnene, og give nogle af de svageste borger førtidspension, så de får ro i deres tilværelse, og måske får et bedre liv, trods alt, det vil samtidigt frigøre midler, vi kan bruge målrettet på de borgere vi har mulighed for at flytte socialt, det skal ikke være en sove pude, men tænkt som hjælp til selv hjælp.
Vi skal samtidigt stadig have fokus på at få midler til Krisecenter for mænd, og varme stuen med i budget hvert år, det er sund fornuft.
Vi skal samtidigt sørge for at der er rigelig med varme hænder, til at tage sig af de svageste borger, som de handicappede, og vores ældre borgere.

Kultur: Jeg har en drøm om at lave en 4 årig plan for kunsten i byen, som trænger til et løft i kvalitet, det skal gøres i samarbejde med nogle kompetente personer, i nøgle personer i byen, der mangler samarbejde, og med det kan vi gøre noget helt særligt. Kultur er for mig, oplevelser, integration, socialt arbejde, hvor generationer, og kulturelle forskelle kan mødes, Kultur er sund fornuft.
Samtidigt vil jeg arbejde for at Landsstævnet kommer til Horsens i 2025.

Erhverv: Vi skal have som mål hvert år, at vi vil være i top 5 på erhvervs venlighed, væk med vente tider ift. byggesags behandling, væk med mærkelige afgifter, så det bliver mere attraktivt at lave virksomhed i Horsens, det er sundfornuft at vi selv er med til at skabe de arbejdspladserne, til alle de kommende tilflyttere.

Skat: Kommune skatten skal ned. Vi skal hvert år have som mål at spare 2% på driften, og effektivisere hele vejen rundt, det ville man gøre i en hver stor moderne virksomhed.

Midt byen: Vi skal sørge for at tage borgerne og erhvervs livet med på råd, det er oftest folk der bor/arbejder der, som ved mest. Samtidigt skal vi sørge for at der kommer godt med grønne områder i midt byen, det skaber liv og aktivitet i byen.
Sig til hvis du skal bruge mere, eller det er helt skævt.

Om mig

Mit navn er Allan Hjorth 46 år gift og her to børn på 17 og 12 år. bor i Horsens. Oprindeligt født og opvokset i den lille nordjyske by Aars.

Selvstændig galleri ejer siden 2011, har samlet 15 års erfaring fra kunstbranchen.
Venner kalder mig sports idiot, og kunst tosse, Fritid, familie, hus, have, cykling, div. kultur arrangementer.

Jeg brænder for kulturen og har fordelen ved at have et godt netværk i det lokale kulturliv.

Læs nyheder her

Ny næstformand

Per Løkken har sagt ja til at træde ind som næstformand, hvilket åbner for at suppleant Flemming Ejlersen indtager Pers post i bestyrelsen. Jeg er... Læs mere

Ligestilling nu tak