Foreningslivet i Horsens kan altså noget!

Der tales rigtig meget om ensomhed. At mange ikke er en del af et fællesskab. I Horsens kommune har vi et bredt tilbud til alle aldre store som små, unge som ældre. Vi har rigtig mange, der uge efter uge laver et kæmpe stykke frivilligt arbejde i kommunens foreninger. Jeg har selv gennem hele mit liv brugt massevis af timer i byens haller – både som frivillig og som sportsudøver. Her møder jeg energi, engagement og begejstring, der gør, at jeg får lyst til at komme igen og igen. Foreningslivet kan nu noget. Her er plads til forskellighed. Vi behøver ikke altid at være lige gode, men vi mødes i et fællesskab, hvor vi kan grine og træne sammen. Det skal vi blive ved med at kunne. Vi skal derfor sikre, at træningsforholdene er i orden. At der bl.a. er omklædningsfaciliteter, der gør, at man får lyst til ”3. halvleg” og en hyggelig snak. At der er nok plads og rum til opbevaring af redskaber, bolde, rekvisitter mm. Derfor glæder jeg mig til, at vi i de kommende måneder i Kultur- og Fritidsudvalget skal have kigget på faciliteterne i kommunen, – for når de fysiske rammer er gode, så har foreningslivet det godt.

Annette Schulz Jensen, Byrådsmedlem for Det Konservative Folkeparti, Horsens Næstformand i Kultur- og fritidsudvalget