Nyhedsbrev marts 2023

Sidder og kigger ud ad vinduet, hvor vintergækker og erantis titter op af jorden. Lyset begynder at gøre sit indtog, og dagene bliver længere. Foråret er på vej. Hvor er det skønt! Kommer til at tænke på de smukke ord fra Kaj Munks digt fra 1943.
Hvad var det dog der skete?
Mit vinterfrosne hjertes kvarts
må smelte ved at se det,
den første dag i marts.
Hvad gennembrød den sorte jord
og gav den mit søblå flor
Et stænk at himlens tone?
Den lille anemone,
jeg planted dér i fjor.
Vintergækker, erantis og inden længe også anemoner. Tiden flyver. Med marts kommer også tiden for et nyhedsbrev til dig som medlem af Det konservative Folkeparti i Horsens. Håber du har lyst til at læse med:)

Generalforsamling

I januar afviklede vi generalforsamling og efterfølgende har bestyrelsen konstitueret sig.
Jens Adamsen – formand
Peder Pedersen – næstformand
Flemming Ejlersen – kasserer
Annette Schulz Jensen – sekretær
Charlotte Svømmeholm – bestyrelsesmedlem
Anne-Mette Lund – bestyrelsesmedlem
Sebastian Bonarek – bestyrelsesmedlem
Jesper West Lienhøft – suppleant
René Lintrup – suppleant
Vi glæder os alle til det fremtidige arbejde, og håber du vil gribe fat i os, hvis der er noget, du har på hjerte.

Hjemmesiden

Flere har gjort opmærksomme på, at vores hjemmeside nærmest har været ”død” og ikke opdateret. Det har vi fået gjort noget ved, og siden er nu blevet ryddet op. Dog er vi stadig udfordret på at få det sidste ajourført, da platformen har været udsat for et hackerangreb. It-afdelingen på Hovedkontoret knokler for at få løst de sidste tekniske udfordringer, og så snart det er sket, vil vi kunne lægge bl.a. billeder ind af den nye bestyrelse etc.

Medlemsmøde

Vi vil rigtig gerne invitere dig til medlemsmøde onsdag den 19. april kl. 18.00-20.00. Så sæt allerede nu X i kalenderen. Vi har fået lavet en aftale med DSV, som vil være vært for en rundvisning, og efterfølgende vil der være mulighed for et lettere traktement. Tilmelding kommer, når vi når lidt tættere på.

Byrådsarbejdet

Det politiske arbejde fortsætter i de forskellige udvalg. Anders har grundet sit arbejde søgt orlov i tre måneder. I den periode vil hans stedfortræder være Jens Adamsen. Jens har allerede været til sit første byrådsmøde, som foregik i den nye byrådssal på Rådhuset. Her blev Byrådets nye fane indviet. Et forslag Anders har sat, og alle partier stemte for. Det var en højtidelig begivenhed og flot oplevelse.
Esben knokler i sine udvalg på De konservatives vegne fortsat for, at vi får et
havnebad, der bliver med lukkede bassiner. Vi presser også på for, at separeringen af
spildevand i de områder, som mangler, kommer til at ske hurtigere. Vi skal have en
renere fjord! Lokalplaner bliver fulgt nøje, og så finder vi det yderst vigtigt at sikre
vores detailhandel i midtbyen og vil derfor kæmpe for flere offentlige p-pladser med to timers gratis parkering.
Annette har fortsat snuden i sporet i forhold til frisættelse af skoleområdet. Ikke forstået, at ”man kan gøre, hvad man vil”, men at skabe nogle rammer for skolerne, der gør, at den enkelte skoleledelse og medarbejdere kan skabe skole for netop den børne- og forældregruppe de har. Vi skal have den enorme bureaukratisering væk og give rum for ejerskab og lokalforankring. Denne proces er nu skubbet i gang. Det bliver spændende at følge. I sidste nyhedsbrev fortalte Annette om kampen for de private børnepassere, når de gerne vil være to passere på samme adresse. En kamp, der nu er vundet! Horsens kommune har medgivet, at de ikke har haft lovhjemmel i deres retningslinjer.

Nyt fra KU

Konservative Ungdom har fået ny formand Viktor Sivertsen. Viktor deltager i alle vores bestyrelsesmøder. KU´s fokus er i øjeblikket at få skabt større synlighed og dermed også få flere medlemmer. De planlægger flere arrangementer og knokler løs for, at det hele skal lykkes.

Vi glæder os til at se dig til medlemsmødet i april.

Mange forårshilsner fra
Det konservative Folkeparti, Horsens